|  | 

Λογισμικό ΕΛΛΑΚ

Ένας Μικρός Μάγος στο Δημοτικό Σχολείο

Κάποτε, όχι πολύ παλιά, ο προγραμματισμός αποτελούσε terra incognita για τους μη ειδικούς. Βέβαια, λόγος για εκμάθηση προγραμματισμού από μικρά παιδιά όχι μόνο δεν γινόταν, αλλά μάλλον θα προκαλούσε ειρωνικά σχόλια. Κι όμως, το λαμπρό παράδειγμα της Logo που υιοθετήθηκε ως εξαιρετικό δείγμα γνωστικού εργαλείου, έδειχνε το δρόμο για τη διδακτική αξιοποίηση κατάλληλων εφαρμογών προγραμματισμού από μαθητές κάθε ηλικίας. Σήμερα, υπάρχουν εφαρμογές που σκοπεύουν να προσφέρουν στους μικρούς μαθητές ένα φιλικό περιβάλλον γιο να μάθουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού . Δεν είναι πολλές, οι λίγες, όμως, που υπάρχουν, εivαι πολύ αξιόλογες. Ένα τέτοιο εργαλείο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς είναι το Little Wizard, ο Μικρός Μάγος. Βέβαια, εδώ ο χρήστης δεν πληκτρολογεί εντολές, όπως στις άλλες γλώσσες ή στα Logo-Like περιβάλλοντα, αλλά μυείται και εξασκείται στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού μόνο με τη χρήση του ποντικιού: μεταβλητές, εκφράσεις, βρόχοι, συνθήκες και λογικές ομάδες. Και όχι μόνο αυτά: γλώσσα, μαθηματικά, λογική, εμπλέκονται ως γνωστικά αντικείμενα. (Διαβάστε περισσότερα παρακάτω…)

(Άρθρο από το περιοδικό Linux Format, τεύχος 24)

 

 

little_wizard

 

ABOUT THE AUTHOR

Σχετικές αναρτήσεις: Αναρτήσεις

  • OpenBoard | Open Source Εφαρμογή Διαδραστικού Πίνακα

    OpenBoard | Open Source Εφαρμογή Διαδραστικού Πίνακα

    Πλήρως εξελληνισμένη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαδραστικούς πίνακες, αλλά και αυτόνομα ως εφαρμογή εξάσκησης και δημιουργίας πολυμεσικού υλικού για κάθε είδους συσκευή (pc, laptop, tablet, smartphone). Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της

  • eduActiv8 – συλλογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

    eduActiv8 – συλλογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

    Το eduActiv8 είναι Open Source εφαρμογή, μεταφρασμένη στα ελληνικά. Περιέχει δραστηριότητες για: γλώσσα μαθηματικά (αρίθμηση, μέτρηση, πράξεις, χρόνος, γεωμετρία, προσανατολισμός) μνήμη ζωγραφική (χρώματα, μίξεις).   ​Επισκεφθείτε τον ιστότοπο και κατεβάστε την

  • Διαδραστική Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Το παράδειγμα της PhET

    Διαδραστική Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Το παράδειγμα της PhET

    Τι είναι το PhET (Physics Education Technology); Πρόκειται για ένα project του Πανεπιστημίου του Κολοράντο που αφορά στη δημιουργία διαδραστικών προσομοιώσεων για μια ποικιλία γνωστικών αντικειμένων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

  • GCompris – Σουίτα εκπαιδευτικών παιχνιδιών

    GCompris – Σουίτα εκπαιδευτικών παιχνιδιών

    Το GCompris είναι μια σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού και αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών. Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο

  • Gramps – Δημιουργία οικογενειακών γενεαλογικών δέντρων

    Gramps – Δημιουργία οικογενειακών γενεαλογικών δέντρων

    Ερευνήστε, οργανώστε και μοιραστείτε το οικογενειακό γενεαλογικό σας δέντρο με το Gramps. Το Gramps είναι λογισμικό για τη δημιουργία οικογενειακών δέντρων και υποστηρίζεται από κοινότητα χρηστών. Εύκολο στη χρήση του, μπορεί