|  |  | 

Εκπαιδευτικά προγράμματα Τοπική Ιστορία

ΓΙΑ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ Αρχιτεκτονικά τοπία του παρελθόντος

ΓΙΑ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ

Αρχιτεκτονικά τοπία του παρελθόντος

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την περιοδική έκθεση που πραγματοποιείται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας

Τάξεις Ε’ – ΣΤ’

 

Οδηγίες για τον εκπαιδευτικό

Πριν από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος, καλό είναι ο εκπαιδευτικός να επισκεφθεί ο ίδιος την έκθεση προκειμένου να γνωρίζει τη χωρική και θεματική διάταξη των εκθεμάτων, καθώς και τους χώρους όπου θα κινηθούν τα παιδιά. Επίσης, να έχει συνεννοηθεί για μια σύντομη ξενάγηση από τους υπεύθυνους της Έκθεσης.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να υλοποιηθεί με τους μαθητές χωρισμένους σε 4 ομάδες, καθεμιά από τις οποίες θα εργαστεί με τα μονοσέλιδα φύλλα εργασίας 1, 2 και 3 που είναι κοινά για όλες τις ομάδες και με ένα ακόμη μονοσέλιδο που αφορά κάθε ομάδα ξεχωριστά. Επίσης, υπάρχει και 4ο φύλλο εργασίας για τις ατομικές δραστηριότητες των παιδιών που προβλέπονται στο 3ο στάδιο εφαρμογής του προγράμματος. Βέβαια, αν ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι η εφαρμογή θα αποβεί ωφελιμότερη με εξ ολοκλήρου ατομική εργασία των παιδιών, μπορεί να το πράξει.

Επειδή το πρόγραμμα αυτό δεν έχει εφαρμοστεί στην πράξη, είναι λογικό ο σχεδιασμός να παρουσιάζει αδυναμίες ή και αστοχίες. Επίσης, δεν λαμβάνει υπόψη του συγκεκριμένη τάξη μαθητών. Γι’ αυτό, ο εκπαιδευτικός μπορεί να το προσαρμόσει έτσι όπως ο ίδιος θεωρεί ότι θα αποδώσει περισσότερα με τη δική του τάξη. Η απαιτούμενη εργασία για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος μπορεί να γίνει σε δύο ή και τρεις ημέρες, ακόμη και σε μία μόνο ημέρα, αν η εφαρμογή αφορά μόνο το στάδιο που γίνεται στο Μουσείο. Σε κάθε περίπτωση, η αφαίρεση δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή.

Για την υλοποίηση του προγράμματος στην πόλη και το μουσείο, κάθε μαθητής θα πρέπει να έχει μαζί του: φάκελο με λάστιχα (θα χρησιμέψει και ως σκληρή επιφάνεια επάνω στην οποία θα μπορει να γράφει και να σχεδιάζει), σετ χάρακες, μολύβι, σβήστρα, ξύστρα, ξυλομπογιές και μαρκαδόρους. Ο εκπαιδευτικός θα φροντίσει να υπάρχουν 4 ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και λευκές κόλες Α4.

Οι θεματικές ενότητες της Έκθεσης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι οι εξής:

  • Οι παραδοσιακές κατοικίες της Φλώρινας – 1ος όροφος
  • Τα οθωμανικά μνημεία της Φλώρινας – 2ος όροφος
  • Το κτίριο Πέιου στο ιστορικό κέντρο της Φλώρινας – 2ος όροφος
  • Σπαράγματα του ιστορικού αρχείου αδειών οικοδομής της Φλώρινας από τον Μεσοπόλεμο – 2ος όροφος.

Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μια ενότητα της Έκθεσης.


Λήψη αρχείου για εκτύπωση

Λήψη αρχείων για επεξεργασίας


ABOUT THE AUTHOR

Σχετικές αναρτήσεις: Αναρτήσεις

  • Η Απελευθέρωση της Φλώρινας το 1912 – Χρονικό

    Η Απελευθέρωση της Φλώρινας το 1912 – Χρονικό

    Το χρονολόγιο δημιουργήθηκε με αφορμή την 104η επέτειο της Απελευθέρωσης της Φλώρινας από τους Οθωμανούς. Αξιοποιήθηκε το μέρος εκείνο της τοπικής βιβλιογραφίας που σχετίζεται με το συγκεκριμένο ζήτημα (βλ. Βιβλιογραφία

  • Οδωνυμικά της Φλώρινας

    Οδωνυμικά της Φλώρινας

    Ο οδωνυμικός χάρτης της Φλώρινας δημιουργήθηκε για να παρέχει πληροφορίες σχετικές με την ονοματοδοσία κάθε οδού της πόλης, να δείξει με ποιες θεματικές κατηγορίες της Ιστορίας, κυρίως, σχετίζονται τα ονόματα

  • Χρονολόγιο Φλώρινας

    Χρονολόγιο Φλώρινας

    Το «Χρονολόγιο Φλώρινας» είναι μια διαδραστική εφαρμογή που περιλαμβάνει καταχωρίσεις από την προϊστορική περίοδο μέχρι και τα σύγχρονα χρόνια. Είναι υπό ανάπτυξη και θα συμπληρώνεται διαρκώς, έτσι ώστε να καταστεί

  • Κάστανος- Γιούρτσης – Καλαϊτζίδης: πρωτοπόροι του εκπαιδευτικού δημοτικισμού στη Φλώρινα (1929 – 1932)

    Κάστανος- Γιούρτσης – Καλαϊτζίδης: πρωτοπόροι του εκπαιδευτικού δημοτικισμού στη Φλώρινα (1929 – 1932)

    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΣΤΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΟΥΡΤΣΗΣ (Ομιλία η οποία εκφωνήθηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε το 5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας «Θεόδωρος Κάστανος», στις 29/2/2016) Εισαγωγή Στον τίτλο της σημερινής μου ομιλίας