|  |  | 

Εκπαιδευτικά προγράμματα Ιστορία

Κειμήλια Απελευθέρωσης Μακεδονίας – Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912 – 1913

 ΚΕΙΜΗΛΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912 – 1913

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την κινητή περιοδική έκθεση που θα βρίσκεται

στη Φλώρινα 13 – 24 Απριλίου 2013 στην Πινακοθήκη του Αριστοτέλη

Τάξεις Ε’ – ΣΤ’

Οδηγίες για τον εκπαιδευτικό

Πριν από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος, καλό είναι ο εκπαιδευτικός να επισκεφθεί ο ίδιος την έκθεση προκειμένου να γνωρίζει τη χωρική και θεματική διάταξη των εκθεμάτων, καθώς και τους χώρους όπου θα κινηθούν τα παιδιά. Επίσης, να έχει συνεννοηθεί για μια σύντομη ξενάγηση από τους υπεύθυνους της Έκθεσης.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να υλοποιηθεί με τους μαθητές χωρισμένους σε 4 ομάδες, καθεμιά από τις οποίες θα εργαστεί με ένα τρισέλιδο φύλλο εργασίας, αν και η εργασία σε ατομική βάση δεν μπορεί να αποκλειστεί. Ακόμη, επειδή το πρόγραμμα αυτό δεν έχει εφαρμοστεί στην πράξη είναι λογικό ο σχεδιασμός να απέχει από την υλοποίηση. Επίσης, δεν λαμβάνει υπόψη του συγκεκριμένη τάξη μαθητών. Γι’ αυτό, ο εκπαιδευτικός μπορεί να το προσαρμόσει έτσι όπως ο ίδιος θεωρεί ότι θα αποδώσει περισσότερα με τη δική του τάξη. Η απαιτούμενη εργασία για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος μπορεί να γίνει σε δύο ή και τρεις ημέρες.

Στο πρόγραμμα αυτό αξιοποιούνται όσα έντυπα εκθέματα αφορούν την Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, καθώς επίσης και τα υλικά αντικείμενα των προθηκών. Για τα υπόλοιπα εκθέματα ο εκπαιδευτικός μπορεί μετά το τέλος των δραστηριοτήτων να διαβάσει στα παιδιά το παρακάτω κείμενο: «Από τον Οκτώβριο του 1912 μέχρι το Φεβρουάριο του 1913 ο ελληνικός στόλος απελευθέρωσε τη Λήμνο, τη Θάσο, τη Σαμοθράκη, τον Άγιο Ευστράτιο, τα Ψαρά, τη Χίο, την Ίμβρο, την Τένεδο και την Ικαρία και ο ελληνικός στρατός απελευθέρωσε την Πρέβεζα, τη Φιλιππιάδα και τα Γιάννενα», το οποίο αφορά αυτά με τα οποία δεν ασχολήθηκαν οι μαθητές και να ακολουθήσει σχετική συζήτηση.

Το εκπαιδευτικό υλικό που θα μοιραστεί στις ομάδες θα αποτελείται: από τις σ. 2-3 (σε περίπτωση που δεν έχει προηγηθεί ενασχόληση με την αντίστοιχη ενότητα από το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης) και το αντίστοιχο τρισέλιδο για κάθε ομάδα. Είναι προτιμότερη η έγχρωμη εκτύπωση του εκπαιδευτικού υλικού, ώστε να είναι ευκολότερη η εργασία των παιδιών.Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μαζί τους μολύβι, σβήστρα και ξύστρα.

Λήψη αρχείου για εκτύπωση

Λήψη αρχείων για επεξεργασία

 


ABOUT THE AUTHOR

Σχετικές αναρτήσεις: Αναρτήσεις

  • «Ξαφνικά, άρχισε να βρέχει» – Προσεγγίζοντας όψεις του κακού

    «Ξαφνικά, άρχισε να βρέχει» – Προσεγγίζοντας όψεις του κακού

    Το «Ξαφνικά, άρχισε να βρέχει» είναι μια διαδραστική εφαρμογή για την προσέγγιση του Ολοκαυτώματος, μέσα από οπτικές πηγές που δεν απεικονίζουν τίποτε αποτρόπαιο. Περιηγηθείτε στην εφαρμογή από το παράθυρο παρακάτω,

  • ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ – Συνενοχή & Συνεργασία

    ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ – Συνενοχή & Συνεργασία

    Η εφαρμογή περιέχει πολυμεσικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες και κείμενα) που εστιάζει στο ζήτημα της συνενοχής και της συνεργασίας των απλών, κυρίως, ανθρώπων κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος. Προσφέρεται για αξιοποίηση κατά

  • Περίοδοι ελληνικής ιστορίας

    Περίοδοι ελληνικής ιστορίας

    Οι δύο εφαρμογές αναπτύχθηκαν με σκοπό την ενασχόληση του χρήστη με την περιοδολόγηση της ελληνικής ιστορίας και την κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Μέσω των διαδραστικών δραστηριοτήτων και με διαφορετικούς τρόπους:

  • Προσωπογραφία του ’21

    Προσωπογραφία του ’21

    Καρτέλες πρωταγωνιστών της Επανάστασης του 1821. Περιηγηθείτε επιλέγοντας τις μικρογραφίες στ’ αριστερά της εφαρμογής ή σύροντας αριστερά – δεξιά, πάνω – κάτω τις καρτέλες. Σχετικά